Stosowanie afirmacji – jak wprowadzić je do życia?

Stosowanie afrimacji

Metodą afirmacji zaczęto interesować się w psychologii w latach 80 – tych XX w. Do ich popularyzacji doprowadził amerykański psycholog Claude Steele, który przeprowadził prace badawcze w zakresie samooceny i autoafirmacji. Bardzo ważna jest sama treść tego, co afirmujemy. Aby jednak ta metoda przyniosła oczekiwane rezultaty, ważne jest także właściwe stosowanie afirmacji.

Afirmacje powinny być zgodne z wizją życia, jakie chcemy wieść; naszymi planami, celami i marzeniami; zmianami, których chcemy dokonać, a także jak najlepszym wyobrażeniem o nas samych. Zastanów się też, jak chcesz się czuć, jakie emocje chcesz odczuwać, jakie są Twoje wartości. Afirmacje możesz pisać samodzielnie albo też skorzystać z już gotowych. Propozycję 30 afirmacji na każdy dzień znajdziesz tutaj. Dostępne są też afirmacje w formie nagrań mp3.

Stosowanie afirmacji – poznaj praktyczne sposoby i wskazówki

– Przede wszystkim w praktykowaniu afirmacji konieczna jest cierpliwość i regularność. To umiejętność, jak każda inna. Potrzeba też oczywiście czasu, żeby zmienić swój sposób myślenia. Negatywne myśli tkwią w nas przecież latami i są bardzo ugruntowane w naszym umyśle.

– Równie istotne jest Twoje nastawienie. Wszystko, co nowe, budzi niepewność, a nawet opór. Warto jednak spróbować podejść do tej metody z otwartością i ciekawością, a już będziesz w połowie drogi.

– Najlepiej zaczynać dzień właśnie od afirmacji, ponieważ wtedy nastawiamy się pozytywnie na cały dzień. Dobrze również przed snem do niej powrócić. Pozwoli Ci to zakończyć dzień z dobrą energią i utrwalić nowe schematy myślowe.

– Najlepiej jeśli do takiej afirmacji wraca się także w ciągu dnia. Dlatego najwygodniej jest napisać ją na małej kartce, bo dzięki temu możesz mieć ją w portfelu czy też w innym miejscu, do którego sięgasz w ciągu dnia. Możesz również zapisać afirmację w kalendarzu albo mieć ją zapisaną w telefonie. Im częściej będziesz na nią „trafiać”- tym lepiej!

– Najwygodniej jest przygotować wcześniej zestaw afirmacji i codziennie losować jedną. Potem możesz rozpocząć na nowo losowanie tych samych afirmacji albo przygotować nowy zestaw.

– Inne rozwiązanie to codzienne świadome wybieranie afirmacji, która jest zgodna z tym, czego akurat potrzebujesz. I wówczas jednak warto mieć przygotowaną listę afirmacji, z której wybierzesz tą na dany dzień. Zwłaszcza, jeśli rano nie masz zbyt wiele wolnego czasu.

– Oczywiście, dana afirmacja może towarzyszyć Ci dłużej niż jeden dzień. Z pewnością też po pewnym czasie znajdziesz afirmacje najbardziej z Tobą zgodne, do których będziesz często wracać.

– Ciekawym rozwiązaniem jest także prowadzenie swojego „dziennika afirmacji”. Wystarczy w przeznaczonym do tego zeszycie na bieżąco wpisywać afirmacje, które sam stworzysz albo które znajdziesz, np. w Internecie. Bardzo wygodnie wówczas tworzyć z nich zestawy afirmacji, np. na dany tydzień.

Na koniec najważniejsze! Stosowanie afirmacji nie przyniesie rezultatów, jeśli parę razy mimochodem „rzucisz na nią okiem”. Gdy spisujesz afirmację, a potem do niej wracasz – zatrzymaj się na chwilę i zrób to z uwagą. Poczuj to, co afirmujesz! Jednak bądź też dla siebie wyrozumiały, gdy na początku trudno będzie Ci przekonać się do danej afirmacji. To naturalny etap w pracy nad zmianą sposobu myślenia.

Podsumowanie

Pozytywne rezultaty stosowania afirmacji zależą w dużej mierze od tego, czy uda nam się je wprowadzić do naszego codziennego życia. Jeśli jednak zastosujesz opisane w artykule sposoby – przekonasz się, że wcale nie jest to ani trudne, ani bardzo czasochłonne. Zadbaj też o swoje pozytywne nastawienie do metody afirmacji i bądź cierpliwy, a z pewnością dostrzeżesz zmiany nie tylko w sposobie myślenia, ale również w swoim życiu.

Please follow and like us:
fb-share-icon